QUÈ EN FAIG, DE LA ROBA I EL CALÇAT USATS?
Segons estudis recents s’ha estimat que aproximadament el 10% en pes del contingut del contenidor de fracció resta és roba i calçat.
En moltes ocasions, es tracta de roba i calçat en bon estat, i que per tant poden ser reutilitzats. No obstant, la roba que es troba en pitjor estat també pot ser reciclada (per exemple, per fabricar draps per a usos industrials).
Per fer-ho, cal dipositar-la als contenidors específics que hi ha distribuïts per la ciutat.
A Valls, ara disposem de 32 contenidors!
Ja no tens excuses per llençar la roba i el calçat usats al contenidor gris. Els darrers mesos s’ha ampliat la xarxa de contenidors de la Fundació Humana fins a un total de 32 punts, de manera que pràcticament la totalitat dels habitatges urbans de Valls tenen un contenidor de recollida a menys de 200 m.
A l’hora de dipositar la roba i calçat al contenidor:
-Fes-ho sempre dins d’una bossa tancada. Si no ho fas, és possible que es perdin parts de la peça (per exemple caputxes o cinturons), o bé que sigui impossible trobar la parella d’una sabata o d’un guant.
-Diposita la roba en un estat higiènic adient. La teva roba arribarà a una planta on serà destriada manualment per altres persones.
-No llencis altres residus barrejats amb la roba i calçat (per exemple restes de mudances, caixes, etc).
Troba el contenidor més proper a casa teva
I també tens altres opcions
-Lluita contra l’obsolescència (ja sigui obsolescència tècnica o induïda), un problema que entre molts altres productes també afecta la roba i que fa que generem molts més residus. Compra roba de qualitat i intenta prioritzar la qualitat per sobre de les modes i dels preus extremadament baixos.
-Si tens roba en bon estat que ja no et serveix, intenta donar-la a persones (familiars, amics…) a qui els pugui fer servei. No llencis la roba dels nens; busca famílies amb infants de menys edat que la puguin aprofitar.
-També pots portar la roba usada al local de Caritas (Costa del Portal Nou) o bé dipositar-los als contenidors d’altres entitats que trobaràs a Picamoixons (c/Sant Antoni) i al Supermercat Esclat (c/Artesans 91).
Què se’n fa, de la roba i el calçat recollits?
La roba i calçat que es dipositen als contenidors específics són portades a una planta de selecció on es classifica en funció de les possibilitats de reutilització.
La roba i calçat que es troben en bon estat són reutilitzats a través d’una xarxa de botigues que ven la roba a un preu molt reduït. els beneficis obtinguts són destinats a projectes de cooperació.
La roba que es troba en pitjor estat no pot ser reutilitzada, però sí que es pot reciclar. Amb ella es poden fabricar, per exemple, draps per a la indústria o per a pintors, feltre, materials aïllants, etc.